Vaatlerimizden Çok Daha Fazlasını Yaptık

Malatya Belediyesi tarafından İpek Caddesi Sabit Semt Pazarı ile Hanımlar Kültür Merkezi’nin temeli düzenlenen törenle atıldı.

Vaatlerimizden Çok Daha Fazlasını Yaptık Malatya Ekonomi

Sabit Semt Pazarı Ve Hanımlar Kültür Merkezinin Temeli Törenle Atıldı

23 Ekim Çarşamba günü saat 14.00’de Kernek Mahallesi İpek Caddesi üzerindeki merkezin temel atma törenine Belediye Başkanı Ahmet Çakır’ın yanı sıra AK Parti İl Başkanı Bülent Tüfenkci, belediye ve il genel meclis üyeleri, Baro Başkanı Eyüp Kutlubay, TSO Başkanı H. Hüseyin Erkoç, MESOB Başkanı Şevket Keskin, ESKKK Başkanı Ali Evren, Ticaret Borsası Başkanı Gürsel Özbey, Milli Eğitim Müdürü Mehmet Bulut, belediye başkan yardımcıları, AK Parti Battalgazi İlçe Başkanı Osman Güder, muhtarlar, vakıf, oda, dernek başkanları, bazı daire müdürleri ile şirket genel müdürleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Şevket Keskin: Belediye Başkanımızı sonuna kadar destekliyoruz

Törende bir selamlama konuşması yapan MESOB Başkanı Şevket Keskin, Belediye Başkanı Ahmet Çakır’ın yıllardır yapılmayan hizmetleri yaptığını belirterek, “Bugün esnaf için gerçekten tarihi bir gün. Bugünden dolayı esnaflarımız, oda başkanlarımız adına Belediye Başkanımız ve ekibine çok teşekkür ediyorum” dedi.

Sabit Semt Pazarının önemine işaret eden Keskin, “Semt pazarı dediğiniz zaman sokak aralarında; suyu, lavabosu, tuvaleti olmayan; derme çatma çadırlar altında çağasının çoluğunun nafakasını kazanan büyük hizmet kesimi akla gelir. İşte esnaf kesimine ilk kez sabit semt pazarının ve üst tarafında da kadınlarımız için kültür merkezinin kurulması bizleri son derece mutlu etmiştir. Belediye Başkanımız aynı zamanda şehir genelinde yıllarca yapılmayan hizmeti yapmıştır. Doğru, dürüst yapılan çalışmaları sonuna kadar desteklememiz lazım. Ahmet Başkanı sonuna kadar destekliyoruz” diye konuştu.

H.Hüseyin Erkoç: Malatya’ya yakışan yapılıyor

Daha sonra kürsüye gelen TSO Başkanı H. Hüseyin Erkoç, Malatya’nın artık Büyükşehir olduğunu anımsatarak “Malatya’ya yakışan yapılıyor. Yapılan hizmetlerden dolayı Sayın Başkan ve ekibine yürekten teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı. Malatya’nın yıllardır istediği noktaya gelmeye başladığını anlatan Erkoç, “Malatya, son yıllarda yapılan faaliyetlerle özellikle ticarette sanayide ve belediyecilikte, altyapıda belli bir ivme kazandı. Bu ivmeyi devam ettirmek zorundayız. Bir İl’e yatırım çekebilmeniz için o ilin sosyal altyapısının çok güçlü olması lazım; tiyatro merkezleriyle, sinema salonlarıyla 5 yıldızlı otelleriyle. Son yıllarda yapılan hizmetler çok önemli. Temelini attığımız semt pazarı; bölgeyi, şehri rahatlatır. Çoğalmasını arzu ediyoruz. Hayırlı uğurlu olsun” şeklinde konuştu.

Başkan Çakır: Vaatlerimizden çok daha fazlasını yaptık

Belediye Başkanı Ahmet Çakır, göreve geldikleri günden itibaren Malatya’nın kalkınması, bölgede önemli bir il olması, yaşanabilir bir şehir olması hedefiyle yaptıkları çalışmalar kapsamında bugün önemli bir hizmetin temelini attıklarını belirterek, özetle şunları kaydetti:

“2009 yılında göreve geldiğimizde öncelikle idari ve mali yapılanmamızı tamamlayarak seçim sürecinde Malatya için ortaya koyduğumuz kısa, orta ve uzun vadeli projelerimizi gece gündüz demeden yoğun bir gayret göstererek bir bir hayata geçirmeye çalıştık.

Şehirde dönüşüm projesi başlattık. Doğu-batı, kuzey-güney demeden Malatya’nın dört bir tarafında hizmette adaleti getirdik.

Öncelikle Malatya’nın alt yapı yatırımlarına büyük önem verdik ve görev süremiz içerisinde 135 km içmesuyu, 110 km yağmursuyu drenaj hattı ile 107 km kanalizasyon şebeke hattını tamamladık.

Malatya Belediyesi olarak şehrimizde başlatmış olduğumuz değişim, dönüşüm ve yenileme projesi kapsamında bugüne kadar 200 cadde ve sokağı alt ve üst yapıları ile birlikte tamamlayarak hizmete sunduk. Bu çalışmalar bünyesinde, aydınlatma, fidan dikim ve peyzaj düzenlemelerinin yanısıra 1.5 milyon metrekarenin üzerinde kaldırım düzenleme, kaplama çalışmasını gerçekleştirdik.

Bir şehrin can damarı olarak gördüğümüz yollarımızı genişletmek ve yeni yollar açmak için yoğun gayret gösterdik. Bu süre zarfında 75 kilometre civarında yol açma ve genişletme çalışması yaptık.

Malatya’yı geleceğe taşıyacak Kentsel Dönüşüm Master Planını hazırlıyoruz.

Malatya’mızın sadece fiziki anlamda değil, aynı zamanda sosyal ve kültürel anlamda da bir cazibe merkezi olması noktasında yoğun gayret gösterdik. Seçim vaatlerimizde 54 proje bulunuyordu. Bunların tamamını ve çok daha fazlasını hayata geçirdik. Malatya’da ilkleri başlattık. İlk kez Sanat Merkezi’ni açtık. Akabinde de yine ilk kez 18 adet çok amaçlı sosyal tesis ile 5 adet semt konağı yaptık. Ayrıca Kadın Kültür ve Spor Merkezi ile Aile Danışma Merkezini halkımızın hizmetine sunduk.

Bu tesislerimize halkımızın göstermiş oldukları çok yoğun ilgiden dolayı Belediye Hizmet Binamızın arka kısmında yeni bir Kültür Adası oluşturuyoruz. Bu alan içerisinde Sohbet Kafeden Malatya Mutfağına, Gençlik Merkezi’nden Halıcı Konağına kadar 7 ayrı birimin bulunduğu Sanat Sokağı ile Sanat Galerisi inşaatımız devam ediyor. Ayrıca çok az belediyede bulunan Yaşam ve Spor Merkezi ile Yeni Nikah Sarayı inşaatlarımız da yine devam etmektedir.

Yine Malatya Belediyesi olarak Akpınar bölgesinde yayalaştırma ve düzenleme çalışmalarını büyük oranda tamamladık. Bakırcılar Çarşısı ile Şire Pazarı düzenleme çalışmalarımız ise yoğun bir şekilde devam etmektedir. Pek çok projemizin yapım çalışmaları da ayrıca sürüyor.

İşte bugün de önemli projelerimizden biri olan İpek Caddesi Sabit Semt Pazarı ile Hanımlar Kültür Merkezi’nin temelini birlikte atıyoruz.

Sabit Semt Pazarı’nın hizmete girmesiyle birlikte hem İpek Caddesi üzerinde olumsuz şartlarda hizmet vermeye çalışan esnaflar daha derli toplu, sağlıklı ve güvenli bir ortamda hizmet vermeye başlayacak, hem de vatandaşlarımız çok daha temiz ve güvenli bir ortamda alış veriş yapma imkânına kavuşmuş olacaklar.

Ayrıca, sabit semt pazarının ikinci katında hizmete açacağımız Hanımlar Kültür Merkezi’nde de kadınlarımıza yönelik çeşitli kurslar düzenlenecek, sportif faaliyetler gerçekleştirilebilecektir. Projemizi hedeflenen günden daha önce bitireceğiz. 360 gün olan yapım süresini yüklenici firmanın verdiği sözle 250 güne çekiyoruz.

Bu tesisin hem mahallemize, hem Malatya’mıza hayırlı uğurlu olmasını diliyor, saygılar sunuyorum.”

Yapılan konuşmaların ardından törene katılan protokol tarafından butonlara basılarak Sabit Semt Pazarı ve Hanımlar Kültür Merkezi’nin temeli atıldı.

Projede neler var?

Sabit Semt Pazarı ve Hanımlar Kültür Merkezi projesi, toplam 3.720 metrekarelik bir alanda iki katlı olarak gerçekleştiriliyor. Birinci katta 280 adet pazar yeri ile çay ocağı bulunuyor. Ayrıca pazar yerinin ortasında ise 1270 metrekarelik orta avlu yer alıyor.

İkinci kat ise Hanımlar Kültür Merkezi olarak planlanmış olup içerisinde, kafeterya, 9 adet atölye, fitness salonu, kütüphane, internet kafe ile yönetici ve eğitmen odaları bulunuyor.